به گزارش "ورزش سه"، اما مهدی طارمی در نیمه نخست بازی در حالی به گل رسید که یک کار را به خوبی انجام می داد. به طور حتم سرمربی هلندی امارات پیش از بازی با ایران در جلسه آنالیز خطاب به شاگردانش آنها را از خطرات مهدی طارمی مطلع کرده است و از آنها خواسته نفس به نفس با مهدی طارمی حرکت کنند اما دیدید که در ریباند ضربه علی قلی زاده به راحتی به توپ ضربه زد و شادی را به اردوی تیم ملی به ارمغان آورد. 

 

چرا مهدی طارمی در صحنه منجر به گل مهار نشده بود؟ 

می خواهیم اشاره کنیم به حرکت هوشمندانه و البته حرفه ای مهدی طارمی. در خیلی از صحنه های نیمه اول که ایران دست به تدارک حمله زد مهدی طارمی در نوک خط حمله نبود و حتی عقب تر از توپ حرکت می کرد و حتی پاس آخر می داد. به واقع او از باکس خارج شد تا دیگر بازیکنان به خصوص مهاجمان کاذب یعنی علی قلی زاده و علیرضا جهانبخش فرصت ورود به عمق را پیدا کند و در نهایت گل زنی. در یکی دو صحنه علیرضا جهانبخش به عمق زد و در صحنه گل هم ضربه اول را علی قلی زاده زد که توپ به تیر دروازه امارات برخورد کرد. 

 

به واقع مهدی طارمی با این حرکت هم خود را از فشار مدافعان امارات خارج کرد و هم به آنها نشان داد او تنها مهاجم تیم ملی در بازی با امارات نیست. به واقع تیزهوشی مهدی طارمی موجب شد او در نیمه نخست به گل برسد.